سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک نرم افزار مدرسه خوب چه ویژگیهایی باید داشته باشه؟

در حال حاضر با توجه به پیشرفت و تغییرات گسترده‌ای که در سیستم آموزش جامعه به وجود اومده، داشتن یک نرم افزار هوشمند برای هر مدرسه‌ای واجبه. اگر می‌خواهین که همگام با تحولات سیستم آموزش آنلاین پیش برین و در بین رقبا حرفی برای گفتن داشته باشین، نصب نرم افزار مدرسه جزء اولین کارهاییست که باید انجام بدین.

اما سوال اصلی اینه که چه نرم افزار مدرسه‌ای خوبه؟ یا بهتره بگیم یک نرم افزار مدرسه خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشه؟

مهم‌ترین ویژگی‌هایی که می‌تونیم نام ببریم عبارتند از:

 

1)   نرم افزار مدرسه باید یک پروفایل اطلاعاتی کامل از دانش آموزان ارائه بده.

یکی از ویژگی‌های نرم افزار مدرسه خوب، داشتن امکانات کافی برای ثبت تمامی اطلاعات دانش آموزان از جمله نمرات، تکالیف، حضور و غیاب، وضعیت انضباطی و ... است. نرم افزار افزار مدرسه باید به سرعت و در کمترین زمان ممکن، بانک اطلاعاتی کاملی از دانش آموزان در اختیار معلم قرار بده.

 

2)   نرم افزار مدرسه باید امکان نظارت والدین روی روند تحصیلی دانش آموزان رو فراهم کنه.

امروزه مشغله زیاد زندگی روزمره، نظارت روی آموزش و تحصیل فرزندان رو با چالش جدی روبه رو کرده. با توجه به این معضل، نرم افزار مدرسه باید امکان نظارت سریع و پیگیری تحصیلی دانش آموزان رو برای والدین فراهم کنه.

 

3)   نرم افزار مدرسه باید بتونه حضور و غیاب دانش آموزان رو ثبت و مدیریت کنه.

انجام حضور و غیاب دانش آموزان به شکل دستی و ثبت هر روزه آن در دفتر حضور و غیاب، کار بسیار سخت، زمان بر و همراه با خطاست. با استفاده از نرم افزار مدرسه، روند حضور و غیاب دانش آموزان با سرعت و به شکل حرفه‌ای انجام میشه؛ نه زمان زیادی از معلم می‌گیره، نه گیج کننده‌ست و نه خطایی به دنبال داره.

در نرم افزار مدرسه وضعیت حضور و غیاب دانش همراه با تمام جزئیات تنها با یک کلیک ثبت میشه و والدین رو هم از حضور و غیاب فرزندانشون مطلع می‌کنه.  

 

4)   نرم افزار مدرسه باید امکان ارتباط از طریق راه‌هایی مثل پیام صوتی یا چت رو فراهم کنه.

برقراری ارتباط و همدلی بین دانش آموزان، والدین، معلمان و مدیران مدارس، شرط اصلی پیشرفت مدرسه و در نتیجه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است. پس یک نرم افزار مدرسه خوب باید راه‌های ارتباطی مختلف بین مدرسه و خانواده محصل رو فراهم کنه.

با این روش والدین بدون آنکه مجبور باشن هر روز به مدرسه برن، می‌تونن به راحتی ارتباط مستقیم با معلمان داشته باشن و در جریان کامل وضعیت تحصیلی فرزندانشون قرار بگیرن. از طرفی معلمان و مدیران مجبور به صرف زمان زیاد برای تماس گرفتن با والدین و اطلاع رسانی به آنها نیستن.

 

5)   برگزاری آزمون و طرح تکالیف، یکی دیگر از ویژگی‌های نرم افزار مدرسه‌ست.

جدا از امتحانات ترمی، برگزاری آزمون در طول سال به یادگیری بهتر دانش آموزان و آگاه شدن معلم از وضعیت تحصیلی اونها کمک زیادی می‌کنه. انجام تکالیف روزمره و بررسی اونها توسط معلم هم یک روش خوب برای اطمینان از یادگیری دانش آموزانه.

شاید انجام همه این کارها بسیار سخت و زمان بر به نظر بیاد که در واقعیت هم همینطوره! اما یک نرم افزار مدرسه خوب باید همه چالش‌های آموزشی رو برای معلم برطرف کنه و به سیستم انجام تکالیف و برگزاری آزمون‌ آنلاین سرعت ببخشه.

 

6)   صدور کارنامه در پایان سال، یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های نرم افزار مدرسه‌ست.

بررسی و جمع بندی همه نمرات، انضباط و نوع عملکرد دانش آموزان در طول سال، اصلا کار ساده‌ای نیست و حتی میشه گفت یکی از بزرگترین چالش‌های معلمان و مدیران مدرسه‌ست.

نرم افزار مدرسه همه اطلاعات دانش آموزان رو در طول سال ثبت می‌کنه و در نتیجه مدرسه می‌تونه در کوتاه‌ترین زمان ممکن، کارنامه دانش آموزان رو صادر و یک گزارش کامل از وضعیت تحصیلی اونها به والدینشون ارائه بده.

 

7)   نرم افزار مدرسه باید قابلیت مدیریت مالی و پرداخت هزینه‌ها رو داشته باشه.

نرم افزار مدرسه باید یک بخش کاملا اختصاصی برای امور مالی مدرسه داشته باشه. به این ترتیب والدین می‌تونن در جریان همه هزینه‌های مدرسه قرار بگیرن. از طرفی مدیر مدرسه می‌تونه با پیگیری پرداخت هزینه‌ها خیلی بهتر به امور مالی مدرسه رسیدگی کنه بدون اینکه وقت زیادی از او تلف بشه.

 

آشنایی با دایاموز؛ بهترین و کامل‌ترین نرم افزار مدرسه برای دانش آموزان، والدین و معلمان:

در آخر بعد از معرفی نرم افزار مدرسه و ویژگی‌های آن، به معرفی نرم افزار دایاموز می‌رسیم.

دایاموز کامل‌ترین پلتفرم آنلاین برای مدارسی است که می‌خواهند با ارتقاء کیفیت و سطح آموزشی، از رقبای خود پیشی بگیرن و یک سیستم آموزش حرفه‌ای، سریع و بهینه داشته باشن.

دایاموز همه ویژگی‌های گفته شده به عنوان یک نرم افزار مدرسه خوب رو داره و حتی قابلیت‌هاش بیشتر از موارد گفته شده در این مطلبه. می‌دونیم که شما هم بعد از کلی تحقیق و پرس و جو، در نهایت دایاموز رو به عنوان بهترین نرم افزار مدرسه انتخاب و نصب می‌کنین.