سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا مدارس به سیستم مدیریت یادگیری (LMS) نیاز دارند؟

 

سیستم مدیریت یادگیری یا همان LMS    (مخفف Learning Management System) یک سامانه تحت وب برای مدیریت آموزش مجازی می‌باشد که هر مدرسه هوشمندی به آن نیاز دارد.

این سامانه در واقع به مدیران و مدرسان کمک می‌کند تا بتوانند سیستم آموزش مجازی را در مدرسه پیاده کنند و بخش‌های مختلف این سیستم از جمله تولید محتوای آموزشی، برگزاری کلاس آنلاین، طراحی آزمون آنلاین و ... را مدیریت کنند.

پس اگر بخواهید همگام با پیشرفت‌های عصر حاضر در حوزه آموزش پیش بروید، از رقبای خود متمایز شده و به یک مدرسه هوشمند تبدیل شوید، قطعا به یک سیستم مدیریت یادگیری نیاز دارید.

 

مزایای استفاده از سیستم مدیریت یادگیری (LMS):

  • فراهم سازی امکانات آموزش مجازی در مدرسه
  • مدیریت صفر تا صد آموزش مجازی
  • امکان تدریس و برگزاری آزمون از راه دور
  • ارتقاء سرعت یادگیری و بهبود کیفیت آموزشی
  • برقراری ارتباط مجازی با دانش آموزان و والدین
  • برتری نسبت به دیگر رقبا

ویژگی‌ها و امکانات سیستم مدیریت یادگیری:

به طور خلاصه سیستم مدیریت یادگیری در غالب یک نرم افزار مدرسه خریداری و نصب می‌شود و به مدیران و معلمان این امکان را می‌دهد که برنامه‌های آموزشی مدرسه را از راه دور پیگیری و مدیریت کنند. از جمله مهم‌ترین امکانات این سیستم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1)   تولید محتوای آموزشی و ایجاد سرفصل‌های جدید

در سامانه LSM معلمان می‌توانند صفر تا صد محتوای آموزشی را تولید کنند و در اختیار دانش آموزان قرار دهند. دانش آموزان نیز به سادگی و با صرف کمترین زمان به همه مطالب درسی از محتواهای قدیمی گرفته تا جدیدترین‌ها دسترسی دارند.

 

2)   یادگیری شخصی سازی شده برای دانش آموزان

در کلاس درس حضوری امکان شخصی سازی یادگیری برای هر دانش آموز کار بسیار سخت و دشواری است. اگرچه یکی از الزامات مهم برای یادگیری بهتر دانش آموزان می‌باشد چرا که سرعت و شیوه یادگیری برای هر دانش آموز متفاوت از دیگری است.

سامانه LMS این مشکل را برای معلمان برطرف کرده تا بتوانند پروسه یادگیری برای هر دانش آموز را شخصی سازی کنند. این مورد قطعا به یادگیری بهتر دانش آموزان و ارتقاء کیفیت آموزشی در مدرسهکمک می‌کند.

 

3)   برگزاری کلاس آنلاین و آزمون آنلاین

همانطور که می‌دانید در عصر حاضر همه چیز به سمت آنلاین شدن پیش می‌رود و اینترنت و فضای مجازی در گوشه به گوشه زندگی ما به ویژه حوزه آموزش و تدریس تاثیرگذار هستند. قطعا اگر بخواهید در این حوزه پیشرفتی داشته باشید، باید آموزش مدرن را جایگزین آموزش سنتی بکنید.

سامانه LMS به شما این امکان را می‌دهد تا با برگزاری کلاس آنلاین و آزمون آنلاین، فراتر از آموزش سنتی پیش بروید و به یک مدرسه هوشمند تبدیل شوید.

 

4)   مدیریت بخش‌های مختلف آموزش مجازی

آموزش مجازی تنها به برگزاری کلاس و آزمون آنلاین ختم نمی‌شود، بلکه بسیار فراتر از اینها می‌باشد.

نرم افزار مدرسه دایاموز به عنوان یک سیستم مدیریت یادگیری پیشرفته علاوه بر فراهم کردن ساده‌ترین امکانات آموزش مجازی، امکانات دیگری مانند طراحی بانک سوالات، ثبت نمرات، ثبت حضور و غیاب، مدیریت امور مالی و پرداختی‌های دانش آموزان، ثبت تکالیف و ... را برای مدارس هوشمند فراهم می‌کند.

دایاموز یک سامانه هوشمند برای تقویت عملکرد مدارس و کیفیت آموزشی است تا در نهایت به یادگیری بهتر دانش آموزان کمک کند.